Pagina's

maandag 9 december 2013

Online privacy


Online privacy

Ik heb wat artikelen/sites verzameld over online privacy. Het is goed om na te denken over hoe jij jezelf online wilt zien. Ook is goed het om er met anderen over te praten. Mediawijsheid is naar mijn idee niet een statisch maar een dynamisch proces.

Ontdek wat internet van jou weet op de site http://123people.nl

Heb je een google account of gmail kijk dan een op je dashboard wat google allemaal van je weet.

Links die ik het gevonden over online pricacy:

·         Digibewust

·         Stine Jensen: Echte vrienden (uitzending gemist)

·         Nee, je hebt wel iets te verbergen (de Correspondent)



 

Heb je DWDD gezien met stukje van Alexander Klöpping over de onthullingen van Edward Snowden?

Bekijk het fragment hier: http://vara.nl/media/304882

Wat vinden we hier nou eigenlijk van en kun je het tegengaan?

Ben je het eens met wat Giel Beelen zegt over, liever de inlichtingendienst die alles van mij weet dan commerciële instellingen?


 
·         Bekijk ook eens dit filmpje waarin uitgelegd wordt hoe je in korte tijd 100.000 euro kunt verdienen. 
Misschien toch binnenkort van baan veranderen? J
 
·         Of bekijk dit filmpje over foto’s op internet. Hebben kinderen waarvan de ouders foto’s op internet zetten privacy rechten?
 
·         Download het boek Sociale Media op de basisschool.
 
·         Bekijk de site van Kennisnet over Lesmateriaal Mediawijsheid.

-  Bekijk ook de naar mijn idee interessante docu over onze privacy: http://panopticondefilm.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten