Pagina's

maandag 29 maart 2010

Storyjumper



Story Jumper is een website waarmee je de kinderen zelf een boek kunt laten maken. Het werkt heel eenvoudig, zelfs de kinderen uit mijn klas konden er zelfstandig mee aan de slag. Ik heb eerst uitleg aan 4 kinderen op het SMART Board gegeven. Toen mocht 1 kind zijn eerste bladzijde maken. De andere kinderen mochten aanwijzingen geven, maar niet zelf het SMART Board aanraken. Daarna de volgende enzovoorts. De kinderen ontdekten zelf steeds meer nieuwe dingen en zo zie je ook wel enigszins ontwikkeling in de bladzijden van het boek. Het was erg leuk om te zien dat ze elkaar het één en ander konden leren. Ik heb me er nadat ik het aan 4 kinderen had uitgelegd bijna niet meer mee bemoeid. De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos en het lijkt me heel erg leuk als meerdere klassen zich hier mee bezig gaan houden zodat we ook een uitwisseling zouden kunnen doen.
Links:
StoryJumper
Boek 1 van groep 1
Boek 2 van groep 1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten