Pagina's

woensdag 9 september 2009

Kinderboekenweek 2009



Nog even en het is zover: De kinderboekenweek. Dit jaar is het thema AAN TAFEL. Eten en snoepen in kinderboeken.
Op het internet is heel veel te vinden over dit thema. Een aantal site's heb ik al verzameld en staan op mijn yurls-site op de pagina thema's het hele jaar door en op de GSV Yurls site op het voorblad.


Zo is er de officiele Kinderboekenweeksite waar je allemaal informatie kunt vinden over de bekroonde boeken, de boekenmolen, het kinderboekenweekgeschenk etc etc.


Het Voedingscentrum heeft een leuk spel uitgebracht wat de kinderen zelfstandig kunnen spelen of wat je gezamenlijk op het smartboard kunt doen.






Er is een doepad snoep voor groep 1/2/3
Een kiespad snoep voor groep 4/5
En een webpad snoep voor groep 7/8.
En er is ook een prachtige kinderboekenweek yurls.

Linda Humme heeft op haar yurls-pagina een hele mooie verzameling KINDERBOEKENWEEK: AAN TAFEL gemaakt, beslist de moeite waard om te kijken.

Linda Humme heeft een kinderboekenweekles gemaakt in Notebook. Voor zover ik dat als onderbouwjuf kan beoordelen ziet het er erg leuk uit! Geschikt voor de groepen 6/7/8
De les kun je downloaden via SMARTOPSCHOOL je moet dan wel een account aangemaakt hebben. Ik heb het bestand ook op mijn pc staan, en wil het met alle liefde naar je toe sturen. Laat me dat dan even weten.
Klik HIER als je het bestand zelf wilt downloaden.

Voor de onderbouw heb ik een les in notebook gemaakt, wil je die bekijken/doen in je klas klik dan HIER om hem te downloaden. Maar ook deze les wil ik je met alle liefde toesturen.

Voor community 1/2 heb ik ook pagina gemaakt. Om die te bekijken klik HIER

Geen opmerkingen:

Een reactie posten