Pagina's

maandag 29 september 2014

Contacten importeren in office 365

In office 365 kun je contactpersonen importeren.
Je moet dan wel eerst een CSV bestand hebben. Je kunt hier aan komen door vanuit een ander mailprogramma de contactpersonen te exporteren.

Dan ga je naar 'mensen' in je office programma

Daarna na het * recht boven in en als je dit uitvalmenu ziet dan staat daar contactpersonen importeren.
Er opent zich een scherm en je zoekt je CSV document op.

21 Century Skills

Afgelopen vrijdag middag heeft de directie met de dirco-leden een studiemiddag gehad over 21 Century Skills.
Op het internet is daar ook het één en ander over te vinden.
Zie:

maandag 22 september 2014

Office 365, veel gestelde vragen.

Op het internet heb ik een pdf formulier gevonden waarop veelgestelde vragen over het gebruik van office 365 beantwoord worden.

Klik HIER voor het formulier!

De vragen die beantwoord worden:

  • Als ik in een gesprek de laatst binnengekomen e-mail weggooi dan ben ik de gehele discussie kwijt.
  • Er worden mailtjes op gesprek/onderwerp verzameld en onder elkaar in een weergave gezet. Hoe zet ik dit uit. 
  • Hoe kan ik een mail afdrukken?
  • Overzichtelijkheid van mijn e-mail omgeving is niet duidelijk genoeg.
  • Ik krijg ongewenste mailtjes binnen. Is hier iets aan te doen ?
  • Hoe stel ik regels in zodat bepaalde mails ( nieuwsbrieven als voorbeeld) automatisch naar mapjes gaan.
  •  Ik ben eigenaar van meerdere postvakken. Hoe kan ik die makkelijk raadplegen en of inzien? 

maandag 15 september 2014

Handtekening maken in office mail

Als je een handtekening wilt maken onderaan je mail dan doe je dat als volgt:
Eerst open je je mail in de browser en dan ga je naar rechts bovenaan en klik je op het radartje. Dan kies je opties en van daaruit kies je instellingen.
Zie afbeelding hieronder.
Dan kun je kiezen tussen mail, agenda en landinstellingen. Je kiest dan mail en dan kun je een eigen handtekening maken.
Kijk op deze pagina naar alle instellingen die je kunt maken voor je mail. 

Wil je een plaatje bij je afbeelding dan kan dat alleen met een omweg. 


Office 365

Vandaag dit leerpad gevolgd

Office 365 werken in de cloud. 

Belangrijke leerpunten uit dit leerpad:

Office 365 kun je gebruiken om

  • Agenda's op elkaar af te stemmen
  • Documenten met elkaar te delen
  • Samen werken aan een presentatie. 
Functionaliteiten office 365:

  1. Outlook (mail)
  2. Agenda
  3. One Drive
  4. Office online
In One Drive kun je je schooldocumenten opslaan. 
Functionaliteiten: 
  • Documenten maken, bewaren en veranderen
  • Documenten worden bewaard in de cloud. 
  • Je kunt Word, Excel, PDF en Powerpoint bestanden uploaden. 
  • Deze bestanden kun je bewerken, volgen en delen met anderen. 
Hieronder een foto hoe het eruit kan zien:
Als je met de muis op de drie stippen gaat staan en dan je muisknop aanklikt kun je ook nog weer verschillende acties uitvoeren. 
Zie plaatje hieronder.

Ook hier zie je weer drie stipjes onderaan en ook daar kun je weer op  klikken met je muis en zie je weer nieuwe acties. 

maandag 8 september 2014

Office 365 contacten en LinkedIn



Bij je contacten van office 365 mail kun je onderaan klikken op de link: verbinding maken net sociale netwerken. Als je dan verbinding maakt met LinkedIn dan worden al je contacten van LinkedIn gesynchroniseerd met je adresbook van office 365. 

ICS bestand maken in office 365 agenda

Als je een office 365 agenda hebt en je wilt die importeren in je google agenda dan moet je eerst een ICS bestand maken.
Dit doe je door in je agenda met de muis op de agenda te gaan staan (links onder) en dan rechtermuisknop, dan op MACHTIGINGEN en dan zie je rechts je machtigingen en dan scroll je naar beneden en bij openbare agenda klik je op inschrijven op agenda.
Via die link kun je een ICS bestand downloaden.
Om dit bestand te uploaden in je google agenda ga je naar de instellingen van je google agenda, je kiest agenda importeren en je upload de agenda.
Let wel: de agenda wordt niet automatisch gesynchroniseerd.

Klik hier om te kijken hoe je een gedeelde agenda kunt bekijken.

Mail-groepen maken.

Hieronder een tutorial hoe je in outlook van office 365 een nieuwe groep mensen kunt aanmaken die je in één keer kunt mailen.

Stap 1: Inloggen 

Stap 2: Klik Mensen aan. (zie blauwe balk)


Stap 3: Klik op nieuw (links boven)





Stap 4: Vul het scherm in.
en voeg leden aan je groep toe en als je dan klaar bent klik je op opslaan.

Stap 5: Wil je een mail versturen dan klik je op mensen, dan op groepen, dan op de groep die je een mail wilt versturen. Er opent zich dan een nieuw venster waar je met je mail kunt beginnen.


Online enquête formulier.

Met office 365 kun je gemakkelijk een enquête formulier maken. Dit formier zou je bv kunnen gebruiken i.p.v het overblijfformulier zoals die nu gebruikt wordt. De gegevens worden verzameld in op een excelblad.
Bekijk het voorbeeld van z'on formulier HIER

De resultaten:

Deze informatie heb ik gevonden op de website van Maurits Knopperthttp://office365inhetonderwijs.azurewebsites.net/2014/05/invulformulier-voor-gasten-ouders-dmv-een-excel-enquete/

Handige box

Op de gsv.yurls.net heb ik een box gemaakt met de inlog die wij voor onze school allemaal nodig hebben.

Als ik een inlog ben vergeten dan hoor ik dat graag en zal ik hem erbij zetten.

Heb je nog geen basispoort account dan kun je een wachtwoord aanvragen door op de link te klikken van gebruikersnaam of wachtwoord vergeten. Je vult dan in het invulscherm je e-mailadres van school in en je krijgt een wachtwoord toegestuurd.